duminică, 22 mai 2011

Recomandarea de duminică - Cetatea Neamțului

   De azi înainte, o să încerc, în limita timpului disponibil, să pun câte o descriere a vreunui loc frumos prin care am fost. O să  o numesc Recomandarea de Duminică.
Cetatea Neamțului - Vedere de la intrare
   Pentru azi m-am gândit la un loc nu foarte cunoscut, dar impresionant, Cetatea Neamțului.
   Este situată în partea de nord-est a județului Neamț, în orașul Tg. Neamț, la o depărtare de cca. 46 de km de Piatra Neamț, Cetatea Neamț (sau a Neamţului) face parte din categoria monumentelor medievale de valoare excepțională din România. Apariţia şi existența sa sunt strâns legate de istoria locului, a cărei vechime coboară cu mai bine de șapte milenii în negura timpului.
   Noi (eu și soția) am ajuns seara în Tg. Neamț și ne-am cazat la primul hotel la care ne-a dus GPS-ul, și anume Casa Arcașului. Este un loc minunat și ieftin, părerea mea (80 lei / 2 persoane din care 20 lei micul dejun). Dimineața, după micul dejun,
am ieșit din hotel și ne-am dat seama că eram chiar la poalele dealului pe care se afla cetatea. Norocul nostru.
   Drumul era proaspăt asfaltat, o singură bandă, și bineînțeles accesul interzis cu mașina pentru vizitatori (dar bineînțeles că mârlani care nu respectă regulile de circulație, există peste tot, și-și nenorocesc ambreiajul până sus. Este o urcare foarte grea chiar dacă este pe asfalt, dar în ajutorul vizitatorilor sunt puse bănci foarte des. Panta are aproximativ 500 m, dar au fost cei mai grei 500 m din viața mea.
   Sus îți dai seama că a meritat efortul. Cetatea a fost renovată în 2009 dar din păcate eu nu mai știu sigur dacă harta pusă acolo este cea reală. Din alt punct de vedere, cel al aspectului este foarte frumoasă, este foarte bine-întreținută și impresionantă chiar de la podul de la intrare peste care treci, este la o înălțime foarte mare și este făcut din scâduri cu bază de beton. El este foarte rezistent dar te iau toate apele.
   După ce am descris intrarea și împrejurimile ar fi cazul să vă și arăt și câteva poze cu interiorul:

Urcarea - Văzută de jos

Undeva la mijlocul pantei, ca să vă dați seama de diferențele de nivel

Podul de la intrare

Capcana de la intrare

Plăieș


Fântâna din mijlocul cetății

Vedere de sus din cetate. Amplasată excepțional, se vede tot.

Evanghelia bisericii din cetate

Cel mai amuzant semn de avertizare

Trădător în închisoare
   Așa că vă recomand cu căldură Cetatea Neamțului, un loc foarte frumos din Moldova, dar ca o recomandare, mergeți în grup sau așteptați până se formează unul, pentru a avea ghid, asta dacă vă interesează și detaliile istorice.

Pace

8 comentarii:

  1. Tare afisul! Am fost la Cetate, dar nu l-am vazut, poate pentru ca era iarna si nu aparuse inca "spatiul verde" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte buna ideea ta. o poti face si mai des, ai ce arata.

    RăspundețiȘtergere
  3. @tetris - păcat. trebuia pus că doar ar fi ieșit și mai tare în evidență tabla în contrast cu zăpada.

    RăspundețiȘtergere
  4. @raul - încerc să-mi dau seama dacă ești ironic sau nu, dar dacă nu, mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte frumos, din pacate eu cand am fost era inchisa (se lucra)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Sophie - păcat. poate ai prins chiar momentul renovării. Au făcut ceva frumos, turistic vorbind, dar cum am zis nu cred ca mai are multe în comun cu istoria, exceptând locul

    RăspundețiȘtergere
  7. imi plac cetatile...pietrele vin din trecut si asta mi se pare fascinant...
    noi avem o problema cu consrvarea trecutului...si asta doare...

    RăspundețiȘtergere
  8. @pandhora - împărtășim o pasiune comună. În această situație dă mai mult spre turism decât spre istorie așa că ai dreptate.

    RăspundețiȘtergere