miercuri, 1 iunie 2011

Relația mea cu băncile - Episodul 2 - BRD - Partea a 2-a

   După cum v-am povestit la momentul la care am contractat creditul de la BRD, nu aveam un contract de muncă și nu aveam un venit fix în fiecare lună ci aveam doar șomajul pe care oricum nu mă bazam, așa că doamna de la ghișeu mi-a pus scadența ratei cum a avut ea chef. I-am spus că să mi-o pună undeva în mijlocul lunii, pentru că bănuiam c-o să mă angajez la un moment dat și probabil n-o să iau salariul în 1 ca să achit rata în 2. Dar ea nu că o pune în 2 și după aceea pot s-o schimb.

   Cu data de 17 ianuarie m-am angajat și bineînțeles data plății mi-este 8 ale lunii. Am aflat acestea și m-am dus la bancă să-mi modific data scadenței cu intenția să fiu băiat corect față de ei. Mă duc la o filială din PLoiești c-acolo eram și-mi zice doamna de acolo, da se poate schimba, vă costă 55-60 € (nu mai rețin exact). Să fac spume nu alta, și-i explic, am fost, am vorbit, am făcut vorbiți cu doamna de la Cluj și-o să vă explice. Și-o sună, și-o întreabă și doamna de la Cluj îi spune că știa că este pe bani, și a crezut că știu de aia nu mi-a zis, pe deasupra era și notat în contract, dar cum eram eu agitat că mi-au aprobat reeșalonarea datoriei n-am citit contractul. MARE GREȘEALĂ. Am ieșit din bancă plin de nervi, cu ideea în cap că oricum n-o s-o achit numai după 8. Așa am făcut în prima și a doua lună, până când la un moment dat m-am uitat pe Home Bank și-am văzut că-n fiecare lună pe lângă rată îmi lua 20 lei, taxă de întârziere și pe lângă asta penalități conform contractului. Din nou, plătesc faptul că n-am citit contractul.
   N-am avut altă variantă decât să mă răzbun pe ei într-un fel sau altul.În următoarea dată de 8, când am achitat rata, m-am dus să achit rata cu banii de rată plus cei 20 de lei în monede de 5, 10 și 50 de bani. Reacția casierei, de neprețuit. A stat și i-a numărat bănuț cu bănuț.
   Nu știu dacă are vreo legătură, dar de atunci nu mai sunt sunat pentru întârzieri. Aș face treaba aceasta în fiecare lună dar n-am de unde să adun atâția mărunți, că prima dată i-am dat din pușculiță.

Pace

6 comentarii:

  1. :)); nici eu nu am citit contractul si cand mi-au modificat ziua de salariu am aflat ca nu pot sa-mi modific data scadenta pentru cardul de credit; sa ne fie invatatura de minte

    RăspundețiȘtergere
  2. Zodrac , te salut !
    Nu înţeleg cum de alţii au probleme cu băncile ,firmele de net,de telefonie , pentru ca eu nu că nu am avut dar întotdeauna am rezolvat amiabil şi de cele mai multe ori avantajos .
    O singură dată am avut probleme cu BCR dar din cauza unui funcţionar care nu mi-a înmânat un nu ştiu ce formular necesar renunţării la un card de debit , iar după o anume perioadă când am primit înştiinţare de plată am mers la bancă şi împreună cu funcţionarul şi-un mai mare al lui am căzut de acord ca funcţionarul va plăti suma iar eu nu-l voi reclama .
    La BRD am primit un card de credit cu ajutorul căruia pot face plăţi din care se va deduce un anume număr de procente şi dacă rambursarea se face în 10 luni nu plătesc nici dobândă , iar la ridicare de numerar se va percepe o dobândă mică sub dobânda băncii , toate pentru o taxă de administrare de 5 lei pe lună .Asta pentru că am fost considerat client nu ştiu cum în statisticile lor .Cu alte bănci la fel , nici cea mai mică problemă .
    La firmele de telefonie nu îţi mai spun am urcat şi coborât valoarea abonamentului de câte ori am vrut . De fiecare dată am luat alte telefoane doar la preţ de abonament fără a face alt abonament. Bine , există o regulă aici , trebuie să treci de jumătatea perioadei contractuale şi să ştii exact ce vrei, să ştii să ceri şi să fii hotărât .
    Eu am un principiu care este valabil pentru orice consumator de servicii . Întotdeauna plec de la ideea că cei care prestează servicii , indiferent ce , sunt în slujba cetăţeanului , ei trăiesc din banii cetăţeanului şi nu consider o favoare serviciul ce mi-l face , favoarea o fac eu prin faptul că îi cumpăr serviciul şi nicidecum invers.

    RăspundețiȘtergere
  3. @sophie - mă bucur că nu sunt singurul. pam pam

    RăspundețiȘtergere
  4. @sorin - asta vreau să scot și eu în evidență prin serialul acesta de postări, faptul că ei trăiesc de pe urma noastră și nu ne fac nici un favor. Și eu am făcut la fel cu telefonia plus că am luat telefoane gratis pentru că am cerut, adică am fost obraznic. mare parte din populație nu face treaba aceasta de frică. Problemele pe care le am cu băncile sunt în mare parte datorate faptului că am întârzieri la achitarea creditelor, poate uneori independente de voința mea, poate alteori intenționate pentru că îi urăsc din tot sufletul meu și-mi pare rău că am avut nevoie să apelez la serviciile lor, dar câteodată este unica opțiune. Sunt un rău necesar, cu alte cuvinte. Ce vreau să scot în evidență aici, o repet, este simplul fapt că nu trebuie să ne lăsăm călcați în picioare de ei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Exact asta am subliniat si eu . Noi le facem favoarea să le cumpărăm serviciile şi nicidecum nu ne ajută ei pe noi , indiferent cine , indiferent în ce domeniu . Nu este necesar şi nici indicat să-i spui funcţionarului mulţumesc până ce el nu ţi-a mulţumit pentru aportul tău la bunăstarea lui . Oricine vinde şi cumpără un serviciu şi meritele se împart şi se categorizează deaceea este necesar să-ti vezi rolul tău în angrenaj şi să fii tu însu-ţi , ştiindu-ţi drepturile şi obligaţiile.

    RăspundețiȘtergere
  6. Atunci probabil ne-am înțeles greșit, Am scris chestiile de mai sus pentru ca, măcar cei care citesc blugul meu, să înțeleagă că amenințările lor verbale, rămân la acest nivel, pentru că crede-mă că atunci când au sunat pe fix la ai mei acasă și au început s-o amenințe pe mama că-i fac și că-i dreg s-a agitat atât de tare și de atunci doar asta îmi spune că dacă nu plătesc vin ăia și-i iau casa. Și crede-mă, ca mama mai sunt 70 - 80% din clienții lor. Trebuie să înțelegem că noi le facem lor un favor că le achităm, chiar cu întârziere, nu ei că ne acordă o amânare de 2 zile.

    RăspundețiȘtergere