sâmbătă, 2 iulie 2011

Israel Ka'ano'i Kamakawiwo'ole

   Iz a fost cel mai mare cântăreț Hawaian, născut în 1959 în Honolulu, a fost atras de muzică de mic când împreună cu vărul și fratele său mergeau la localul familiei să-i asculte pe artiștii care cântau acolo. Împreună cu fratele său a întemeiat o trupă în anii 70 care a devenit foarte repede populară în Hawai și în S.U.A.
   Iz își începe cariera solo în 1993 cu albumul 'Facing future', album ce a avut un mare succes datorită melodiei “Over the Rainbow/What a Wonderful World” un cover după 2 hituri cunoscute dar cântate de Iz la un alt nivel datorită vocii sale deosebite. Cariera lui continuă strălucitor cu ''E Ala E''(1995) și ''N Dis Life''(1996). Totuși 'Facing future' rămâne cel mai bine vândut album al lui din toate timpurile.

   Pe 26 iunie 1997, la 38 de ani, IZ moare datorită unor probleme de respirație cauzate de obezitatea lui excesivă. Casa lui de producție mai scoate 3 albume după moartea sa: “IZ In Concert: The Man and His Music”(1998), “Alone In IZ World”(2001) și  “Wonderful World”(2007). Muzica lui a înfrumusețat coloana sonoră a unor filme ca Meet Joe Black(1998), 50first dates(2004) sau Finding Forrester(2000).
 
      IZ - Somewhere over the rainbow
   Varianta originală a lui IZ este de pe albumul “Facing Future”, album pe care împreună cu “What a Wonderful World” forma o melodie. A apărut apoi ca single în al 4-lea albumul post-mortem a lui IZ intitulat “Over the Rainbow” din 2011, care cuprinde cele mai bune cântece ale artistului. Originalul după care este făcut coverul este bine-cunoscuta piesă a lui Judy Garland din 1939, dar IZ încearcă și reuşeşte să-i dea un aer aparte nu doar prin ritmul sau prin vocea sa, ci şi prin sunetul specific hawaiian al chitarei Ukulele
Muzică, nu zgomot!




14 comentarii:

  1. stiam vocea dar despre el nu stiam nimic...
    vocea lui are ceva...diafan...in melodia asta se simte foarte foarte bine...

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow ! Foarte interesant , chiar nu ştiam nimic de el . Melodia Over the Rainbow îmi place enorm de mult la fel şi What a Wonderful World dar nici nu ai zice privindul că ar putea avea o aşa voce .

    RăspundețiȘtergere
  3. am crezut ca-i luptator de sumo si ca ai incurcat tu pozele :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar am vazut intr-o zi videoclipul lui cu "somewhere over the rainbow" , cunoasteam melodia dar nu si artistul :)
    Interesant om :)

    RăspundețiȘtergere
  5. @pandhora - eu știam doar din povești, dar m-am documentat să pot să scriu. Fantastică voce.

    RăspundețiȘtergere
  6. @SoriN - finețea vocii este uimitoare.

    RăspundețiȘtergere
  7. @raul - hai să râdem de oamenii grași că dăm dovadă de maturitate. Crede-mă că sunt la fel ca noi și pot face și altceva în afară de sumo.

    RăspundețiȘtergere
  8. @C.L.M. - Cred că în cazul majorității oamenilor care au văzut videoclipul situația este aceeași. Mă bucur c-am scris ceva util :)

    RăspundețiȘtergere
  9. @raul - eu cred că nu ești în măsură să-ți dai cu părerea despre ce am băut sau nu și nici nu cred că ai nici un drept să faci glume cu oameni supraponderali atâta timp cât nu știi cât îi de subțire ața între glumă și bătaie de joc. Am fost în acea tabără și nu-i ușor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  11. @raul - Nu credeam c-o să ajungi să mă jignești, dar dacă atât poți tu, fă-o pe blogul tău nu la mine. Eu chiar credeam altceva despre tine, dar...

    RăspundețiȘtergere
  12. IZ ..este minunat ..vocea lui iti aduce liniste..caldura pace !

    RăspundețiȘtergere
  13. @Criss - foarte frumoasa caracterizare

    RăspundețiȘtergere