joi, 21 iulie 2011

Relația mea cu băncile - Episodul 3 - Banca Transilvania

Fac minuni, nu alta :)
   Ca o continuare la cele 2 postări vine episodul 3 despre relația mea cu Banca Transilvania, incepută simpatic printr-un cont curent cu MasterCard pe care-l am și azi și care-i super-util la plăți online. 
   Relația a continuat în tăcere vreo 2 ani și totul a fost ok până m-am dus și la ei împins de necesități să scot un credit. Mi l-au aprobat și bineînțeles, ca peste tot, au început problemele. 
   După 3 zile de la prima restanță au început să mă sune, și ei, și să mă amenințe, că-mi fac, că-mi dreg, că-mi iau caii de la bicicletă și cuțitul cu care tai frunze la câini. Eu le-am răspuns cu aceeași nepăsare cu care i-am tratat și pe ceilalți cu indiferență  explicându-le să mă lase în pace c-o să le achit când am bani, adică în data de salariu, care era data de 5 la momentul respectiv.
   După vreo 5 luni in care m-au tot sunat și mi-au făcut nervi, la un moment dat o doamnă care m-a sunat și-a dat seama că dacă ar continua cu amenințările nu ar rezolva nimic, mi-a spus că m-a sunat numai ca să vadă ce mai fac, că nu ne-am auzit luna asta. Mi s-a părut extraordinară prin flerul pe care l-a avut să-mi dea replica asta și-am început să-i povestesc că m-am reangajat la altă companie și mi-e bine, mi-a spus că se bucură pentru mine, etc. Pe scurt am povestit ca țațele.:) 
   Dupa acest apel n-am mai fost sunat o perioadă lungă de timp până azi, în urma cu vreo 5 minute (fapt care a declanșat in mine furia care m-a făcut sa scriu acest post) când o doamna mi-a spus să-mi achit restanța de 5 lei pe care o am la ei, asta după ce săptămâna trecută am fost la bancă și i-am rugat sa-mi spună cât am de depus în cont astfel încât contul să-mi ajungă +1 leu. Mi-au dat suma, am transferat-o prin Home Bank, și am crezut că totul o să fie ok. 
   Cum să am 5 lei restanță??? De ce??? Și-mi răspunde foarte calmă (eu deja aveam 300 tensiune) că mi s-a perceput 5 lei comision pentru simplul fapt c-am transferat din altă bancă. CUM??? CUM???  Cum adică să-mi iei comision pentru că am transferat banii de la o altă bancă??? E un fel de: cum iți permiți să folosești și alte servicii decât ale noastre? Lasă ca-ți arătăm noi. Așa că i-am spus doamnei că sunt patetici și jenanți și-o să le platesc cei 5 lei la prima pensie, dac-o apuc, și de-acuma înainte o să depun in cont exact suma necesară pentru rată, nici cu un ban în plus. 
   Ce tupeu jegos am, auzi... să mai am conturi și la alte bănci. Nu-i o problemă că aducem bani în banca lor, dar ar fi bine să depunem cash. Oriunde în această lume se preferă din ce în ce mai mult lucrul cu banii electronici, se taie comisioane la plata cu cardul, îți ia o grămadă de comision dacă depui cash, dar la noi nu, la noi totul e în sens invers. 
   O perioadă am fost chiar mândru de ei pentru că era singura bancă cu sediul central altundeva decât în București. Asta însemna locuri de muncă aduse altundeva decât în capitală unde deja piața e supra-saturată de locuri de muncă pentru că toate companiile mari merg acolo. Mi-a trecut mândria. și mi-am dat seama că sunt făcuți din același material cu ceilalți.


Pace

6 comentarii:

  1. Reactiile mele :

    - ceva de rau de spus despre BT?! Pentru mine e singura cu care am avut o relatie civilizata si care mi s-a parut ca isi trateaza corect clientii.
    Si functionarele mai amabile.
    Puneam totul, desigur, pe seama faptului ca are mentalitate de Ardeal. :) Iar o sa ma injure un sudist de-al meu acum. :))

    - salutarile mele doamnei cu prezenta de spirit si nebunie frumoasa de a iesi din chingile procedurilor tampite

    - salutarile mele si tie, ca m-ai facut sa rad citind cum ati povestit cu tatele

    - uimirea mea cand am citit : sa sune avertisment-pedeapsa pentru o restanta de 5 lei ?? Pff, pai telefonul risca sa-i coste o cincime din restanta.
    Sincer, banca ce suna pentru 5 roni mi se pare fie ca o duce fenomenal de asta e cea mai mare problema a ei, fie o duce de azi pe maine de sta in aia 5 lei. :))
    Zau daca-mi pot da seama !

    Super postare, mi-o placut cu totul!
    In sanatatea lumii in care traim ! Noroc!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu-mi place de ei chiar daca sunt comisione mici pt cei care au card la ei- cred ca asa i-au pacalit pe multi

    RăspundețiȘtergere
  3. Prin bănci s-au adunat tot felul de tâmpiţi care n-au avut loc prin alte părţi, părerea mea. Dacă aş fi fost acţionar acolo, l-aş fi dat afară pe individul care a apelat în acest fel la telefon, pentru irosirea resurselor. Culmea este că, dacă ar vorbi frumos şi ar încerca să vadă despre ce este vorba, poate şi clienţiilor s-ar purta mai frumos...

    RăspundețiȘtergere
  4. @mihaeladm - si eu asa am crezut ca sunt foarte ok, dar nu din cauza mentalității de ardeal ci doar prin prisma faptului că aveam eu o bucurie când vedeam bannerele mari din Cluj cu Banca Transilvania înseamnă Cluj.
    Doamna a avut mult tupeu să iasă din canoanele postului pentru că dacă vreun șef al dânsei ar fi aflat, probabil nu ar fi fost foarte bine pentru ea.
    Normal că sună pentru orice sumă, oricât de mică, chiar dacă costul apelului este mai mare decât restanța.
    Mă bucur că ți-a plăcut articolul.:)
    Noroc și ție

    RăspundețiȘtergere
  5. Max Peter - chiar despre asta vorbesc. Dacă ar fi oameni, nu roboți, parcă ai avea o plăcere să vorbești cu ei.

    RăspundețiȘtergere