duminică, 13 martie 2011

Clasa a I-a

   Am găsit aici ceva ce căutam de mult, așa că pentru cunoscători poezie comunistă:

Tatăl meu
Abecedar editie 1974
- Tatăl meu zideşte case,

Cocoţat pe schele.
El cu fruntea lui ajunge
Pînă sus la stele.


Abecedar editie 1974

- Tatăl meu coboară-n mină,

Ca să smulgă fierul
Dar pe seară, mult îi place
Să privească cerul.


Abecedar editie 1974

- Tatăl meu dă ţării pîine,

E pe cîmpuri vara,
Are mari oştiri de grîne
Cît se-ntinde ţara.


Abecedar editie 1974

- Tata străjuie-n uzine

Marile cuptoare;
Fierbe-n vatră, cu oţelul,
Bulgării de soare.


Abecedar editie 1974

- Alb halat îmbracă tata

În spital cînd vine
Spune-i numai ce te doare,
El te face bine !


Abecedar editie 1974

Tata ne deschide-n şcoală

Cel dintîi caietul.
El ne-nvaţă socotitul,
El, şi alfabetul.


Eu cresc mare lîngă tata
Şi-nvăţ carte bine,
Ca părinţii mei să fie
Mîndrii şi de mine !

Un comentariu: