marți, 1 martie 2011

Să moară capra vecinului

   ... sau de ce nu ne pasă nouă când murim de foame. Îmi place de noi, așa de nația noastră pentru că nu este o problemă dacă eu nu am decât 750 de lei, e foarte bine atâta timp cât câștig cel mai mult dintre toți cei pe care-i cunosc.
   Problema este că așa suntem educați de mici, adică, ajungi acasă de la școală și vine întrebarea din partea mamei/tatălui:
   - Ce note ai luat azi?
   - Nu ne-a ascultat azi.
   - Adu carnetul.
   - Bine, am luat un 5.
   - 5.? 5!? Păi mă, de aia mă chinui cu tatăl tău să mergem la muncă să câștigăm bani să te ținem pe tine la școală? Tu știi câți copii care trăiesc mult mai rău decât tine, nu au atâtea câte ai tu și învață mai bine ca tine? Sunt copii care n-au căldură în casă și învață și tu nu, nesimțitule. George, cât a luat?
   - 4.
   - Și Mihaela?
   - 3. Păi eu am luat cea mai mare notă din clasă.
   - Păi cum așa?
   - Am avut o lucrare grea la matematică și numai eu și Lavinia am luat 5.
   - Da? Bravo dragul meu. Lasă că iei și tu note mai mari și-ți scoți media.


   Păi cam asta-i treaba și cred că s-a întâmplat în majoritatea familiilor noastre. Acesta este numai un exemplu mic. Mai există invidia la muncă, păi colegu' de ce ia atâta că nu face nimic? Și multe, multe alte exemple. În aceeași ordine de idei vă invit să citiți următorul banc care ni se potrivește ca o mănușă.


   Un cuplu ia cina într-un restaurant de lux. La un moment dat se apropie de masa lor o femeie foarte atrăgătoare și clar mai tânără decât soția. Necunoscuta se apleacă și-l sărută pe bărbat cu un gest plin de familiaritate si tandrețe. Soția hiper-revoltată întreabă: 
   - Cine e fufa asta? - la care soțul răspunde calm: 
   - E amanta mea! 
   Soția ripostează pe un ton ucigaș: 
   - Divorțez! Mă mut înapoi la mama! 
   Soțul nu-și pierde calmul și-i răspunde: 
   - Bine, dacă tu crezi că iți va fi mai bine asa. Dar nu uita că după divorț se vor termina vacanțele în străinătate, shopping-ul de Crăciun la Paris, vacanțele de schi în Alpi și așa mai departe. Eu nu țin neapărat să divorțez dar nu îți voi sta în cale. 
   Minute de tăcere în clinchet de tacâmuri. Deodată se deschide ușa și intră cel mai bun amic al cuplului la braț cu o femeie tânără și atrăgătoare. Soția întreabă consternată: 
   - Cine-i tipa care a intrat cu Mitica? 
   Soțul răspunde fără vreo modificare în tonul vocii: 
   - Este Fifi, amanta lui. 
   După alte câteva secunde de tăcere se aude vocea soției spunând: 
   - A noastră-i mai frumoasă! 



   Credeți că nu ni se potrivește?


Pace

3 comentarii:

  1. din pacate am ajuns zile in care zicem: "ce bine ar fi sa aibe si vecinu asta o capra, sa-mi pot dori si eu ceva in viata asta..."

    RăspundețiȘtergere
  2. Da. Azi cică e o variantă nouă: Să moară vecinul să-i iau capra da mie nu-mi place

    RăspundețiȘtergere